Droppbehandling

Behandlingar

Droppbehandling eller Thompson Drop Technique är en kiropraktiskt diagnostiserings och behandlingsteknik som har funnits i USA länge och kallas i Sverige för droppbehandling. Dock inte vanligt förekommande i Sverige än. Agilos blogg. Sedan några år tillbaka har vi använt oss av den teknik som en del av vår behandling för rygg- och nacksmärta. Men även vid smärta i fötter, höfter, knän och axlar. Med goda resultat!Dropptekniken utförs med hjälp av en så kallad dropplatta eller droppbänk. Efter noggranna inställningar av platta/bänk och patientplacering riktas kraften in i den leden som behöver ökad rörlighet. Därefter lyfts plattan upp 1 cm och då sker en snabb och mjuk impuls då plattan slår ihop med hög hastighet. Enligt fysikens lagar kan man genom att öka hastigheten dra ner på kraften i manipulationen och ändå få en tillräcklig impuls.

Om vi väljer en vanlig manuell teknik eller dropp utgår alltid från vilken metod vi tror är mest effektiv och skonsam, men alla leder i nacke, rygg, bäcken, armar och ben kan behandlas med droppteknik.
Droppbehandling enligt Thompson technique bokas som Nybesök eller återbesök på hemsidan och ska bokas på Agilokliniken Norrlandsgatan eller Agilokliniken Söder. Behandling av bäcken, höft, axel eller fot behandlas kan bokas på alla kliniker och kan behandlas med dropplatta.

Behandlingar

Symptom

När du för första gången besöker oss så undersöker vi ditt besvär för att komma fram till vad som orsakar din smärta eller besvär, och var problemområdet sitter. Orsaken till dina Symptom, kan i vissa fall vara lokaliserad till ett annat område i rörelseapparaten.

Symptom

Boka tid